Thema Balans: Bijeenkomst met Plonie Smink

17 februari 2022

Thema avond Balans over effectief leiderschap

Op de tweede bijeenkomst van het Thema Balans, op 16 februari, was Plonie Smink onze gastspreker en ze gaf de workshop ‘De zeven eigenschappen van Effectief Leiderschap’. Eindelijk weer een live-bijeenkomst!

Plonie nam ons mee op interactieve wijze. We startten met een meditatie oefening hoe we herinnerd zouden willen worden na ons overlijden. Om zo duidelijk te krijgen wat we willen met ons leven, zowel privé als zakelijk. Wat is je missie? Wat is werkelijk belangrijk? Dit bespraken we in tweetallen en gaf ons mooie inzichten die we ook in de groep benoemden. Na de pauze gingen we verder met time management en hoe we de belangrijke zaken als eerste aanpakken en niet verzanden in de onbelangrijke dingen in het leven. Dit bespraken we aan de hand van een time management matrix. Tenslotte brachten wij onze rollen in kaart om zo werk en privé op een effectieve manier in te kunnen richten.

Het was een boeiende en leerzame avond. We kregen mooie inzichten en handvatten en stof tot nadenken. Het was leuk om te zien dat iedereen meedeed met de discussies en ervaringen deelden. We waren met een kleine groep en dat gaf een mooie intieme en gezellige sfeer.