Thema Duurzaamheid & Innovatie najaar 2024

25 augustus 2024

Duurzaamheid & Innovatie
Ondernemen is vooruitkijken en keuzes maken. Meer dan ooit spelen duurzaamheid en innovatie daarin een rol. Want hoe zorg je ervoor dat je als ondernemer relevant blijft in een snel veranderende wereld? Hoe duurzaam kun je werken binnen je eigen waarden? En wat betekenen duurzaamheid en innovatie eigenlijk voor ons?

In drie avonden zoomen we samen in op dit thema:

Donderdag 12 september | Duurzame dilemma’s en innovatieve oplossingen

Op basis van de input uit de vragenlijst die jullie invulden, gaan we met elkaar in gesprek en (hopelijk) in discussie. Wat betekent duurzaamheid voor ons? Wat houdt innovatie nou eigenlijk in? Welke (duurzame) keuzes maak je (al) als ondernemer? En waar liggen kansen en uitdagingen als het aankomt op innovaties zoals A.I. en digitalisering? Hoe blijf je bij, maar blijf je ook bij jezelf?

Je gaat naar huis met een scherper beeld van de rol die duurzaamheid en innovatie in jouw bedrijf kunnen spelen. Passend bij jouw persoonlijke waarden als ondernemer.

En wie durft, gaat een duurzame 30 dagen challenge aan.

Praktische Informatie & aanmelding, ga naar: https://www.verenigingvol.nl/activiteiten/activiteiten/118-thema-duurzaamheid-innovatie-01

Dinsdag 8 oktober | Roy Sijgers (Green Badge)
Tijdens de tweede bijeenkomst hebben we Roy Sijgers van Green Badger te gast.
Green Badger werkt graag met ondernemers die positieve impact willen maken op thema's als duurzaamheid, sociale vooruitgang of de lokale economie. Ondernemers die met behoud van de menselijke maat (persoonlijk contact) willen bijdragen aan het creëren van een fijne werkomgeving, economische vooruitgang en een verantwoordelijke productie en consumptie.

Samen met ons kijkt hij deze avond naar dilemma’s waar je als ondernemer mee te maken krijgt. Wat doe je wel en niet? Wat vind je belangrijk? En als je impact wilt maken, hoe pak je dat dan aan? Wat is een inspirerende stip op de horizon? Hoe ontwikkel je een onderscheidende (verkoop)aanpak? Hoe zorg je voor resultaat? Hoe zorg je voor continuïteit in een sterk veranderende wereld?

Je gaat wijzer, met meer inzicht en zin om door te pakken, naar huis.

De inhoud van deze avond wordt mede gebaseerd op de uitkomsten van de eerste bijeenkomst.

Praktische Informatie & aanmelding, ga naar: https://www.verenigingvol.nl/activiteiten/activiteiten/119-thema-duurzaamheid-innovatie-02-korte-alv

Woensdag 6 november | Je eigen duurzaamheid

Nu we duidelijk hebben wat duurzaamheid en innovatie (al) voor ons en ons bedrijf betekenen, kijken we naar de toekomst: wat heb jij als ondernemer nodig om duurzaam inzetbaar te blijven? Hoe blijf je zelf innovatief? Hoe loop je voorop in je vak zonder jezelf voorbij te lopen? Hoe blijf je bij én bij jezelf?

Met die vragen gaan we actief aan de slag in de laatste bijeenkomst.

Praktische Informatie & aanmelding, ga naar: https://www.verenigingvol.nl/activiteiten/activiteiten/120-thema-duurzaamheid-innovatie-03

Hopelijk tot dan!
Vriendelijke groet,