Hoe is VOL nu eigenlijk ontstaan?
Lees hieronder wat Annemiek van Kooten eens schreef. We missen Annemiek, nadat ze in 2020 is overleden.

Geschiedenis van VOL

“Toen ik in 2004 of 2005 net begonnen was met mijn bedrijf en onzeker was over de toekomst, zocht ik gelijkgestemden. Vrouwen die ook in de Vinex probeerden een business op te bouwen. In mijn eigen netwerk had ik al snel een groepje vrouwen gevonden en samen dachten we na over een vrouwennetwerkgroep voor Leidsche Rijn. De eerste vergadering was een feit.

Tijdens de eerste vergadering met deze gemotiveerde vrouwen, bleek al snel dat we eigenlijk allemaal met dezelfde problemen worstelden. Dit waren hele triviale dingen zoals: waar laat ik voordelig mijn visitekaartjes maken? Neem ik wel of geen eigen website (nu geen twijfel meer over mogelijk, maar het was tien jaar geleden, dames!), hoe kom ik aan mijn klanten en waar kan ik het beste adverteren?

Samen we besloten we op een zonnige dag in mei dat de vereniging, inmiddels met de naam VOL, geïntroduceerd moest worden aan alle andere vrouwelijke ondernemers in Leidsche Rijn. We hebben alle vrouwelijke ondernemers die we konden vinden via het telefoonboek, internet en KvK gebeld en uitgelegd wat we van plan waren. Een hele happening!

De opening van “VOL op de kaart” werd verricht door de wethouder van Leidsche Rijn. Hij onthulde de kaart van Leidsche Rijn met daarop de vrouwelijke ondernemers gespeld. Wat waren het er veel! Vele vrouwelijke ondernemers presenteerden zich en Leidsche Rijn was verbaasd. Waren er zoveel vrouwelijke ondernemers in dit stukje nieuwbouw? VOL was door al die vrouwelijke ondernemers, een volwaardige ondernemersvereniging geworden.

Inmiddels zijn er al vele bijeenkomsten geweest. Van vrolijk tot serieus en van informatief tot leerzaam. Alle bijeenkomsten worden nog steeds afgesloten met (naar mijn idee) het belangrijkste van elke bijeenkomst; de borrel. Contact maken en onderhouden met de andere leden.

Met het ontwikkelen van onze bedrijven, ontwikkelde zich ook VOL. We zijn gegroeid naar een ondernemersvereniging waar een ontspannen en veilige sfeer heerst. Je kunt je gestuntel uiten, de successen delen en alle vragen stellen zonder dat er direct een oordeel geveld wordt. Je kunt gebruik maken van het netwerk van de dames van VOL, en zij van jouw netwerk. Dames die zich niet bij VOL aansluiten omdat “er geen potentiële klanten op de ledenlijst staan”, hebben het niet helemaal begrepen. VOL is zo veel meer dan een groep vrouwelijke ondernemers!”