Lidmaatschap

Lid worden van de leukste ondernemersvereniging van Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern?

Het doel van VOL is het bevorderen van (nieuwe) relaties onder de leden van de vereniging en het vergroten van kennis en vaardigheden van de leden. VOL-leden maken gebruik van elkaars kennis, ervaring en mogelijkheden en wisselen dat uit. Daarmee versterken ze elkaars kwaliteiten als ondernemer. Als VOL-lid onderschrijf je deze doelstelling en doe je mee aan (het organiseren van) activiteiten van de vereniging.

Lidmaatschap van VOL is op persoonlijke titel. Om lid te worden voldoe je aan de volgende 3 criteria:

• Je bent vrouw.
  • Je bent ondernemer: je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, je bent actief in je onderneming en draagt zelf het financiële risico van opdrachten, voorraden, wanbetalers, personeelskosten en investeringen.
  • Je bent gevestigd in of verricht je werkzaamheden vanuit Leidsche Rijn, Vleuten of De Meern (wijk 9 of 10 in de gemeente Utrecht).

Organisaties die vallen onder multi-level marketing of netwerkmarketing vallen niet onder de door VOL gehanteerde definitie van ondernemerschap, omdat marketing- en voorraadkosten worden gedragen door een moederbedrijf. Franchiseondernemingen, die onder de naam van een landelijke keten een eigen lokale vestiging leiden en daarom zelf financieel verantwoordelijk zijn voor hun onderneming, vallen wel onder de definitie ondernemerschap.

Ja, ik wil lid worden van VOL

Lidmaatschap

De contributie aan VOL is € 205,- per kalenderjaar (in 2024, aanpassing in volgende jaar voorbehouden). Er is geen BTW van toepassing. De contributienota's worden half december verstuurd. Bij aanmelding gedurende de loop van het jaar is contributie verschuldigd vanaf het kwartaal dat het lidmaatschap ingaat.

Wanneer je lid bent van VOL word je uitgenodigd voor onze bijeenkomsten, thema-avonden, workshops en bedrijfsbezoeken. Je krijgt toegang tot de besloten LinkedIn groep waarin VOL leden berichten delen en waar onderling adviezen worden uitgewisseld of om raad wordt gevraagd. Ook mag je jezelf profileren op onze website, inclusief een link naar je eigen website.

Nadat je je als lid hebt aangemeld zal iemand uit de Ledencommissie contact opnemen voor een kennismakingsgsprek.

Opzeggingen

Opzeggingen uiterlijk 30 november voor het nieuwe verenigingsjaar bij de secretaris. Er is geen restitutie bij opzeggingen van lidmaatschap tijdens het lopende verenigingsjaar.